
Európske Slovensko: Ako sme ľuďom vysvetľovali, že EÚ nie je len Brusel
- Klient: Zastúpenie Európskej Komisie
- Zadávateľ: PR agentúra Seesame
- Realizácia: Natívne.sk
- Formát: špeciálny podcastový seriál Európske Slovensko na Aktuality.sk
- Timing: Q1+Q2+Q3 2024
Voľby do Európskeho parlamentu sú dôležité, ale nie každý si uvedomuje, prečo by mu na nich malo záležať. Ako teda priblížiť výhody členstva v EÚ tak, aby to ľudí naozaj zaujímalo? Pre Zastúpenie Európskej komisie sme vytvorili natívnu kampaň Európske Slovensko, ktorá cez pútavý obsah ukázala, čo EÚ znamená pre náš každodenný život a cieľom bolo podporiť účasť vo voľbách do Európskeho parlamentu.
Dve fázy kampane: Praktické benefity & dlhodobá hodnota
Naša stratégia mala jasný plán. V prvej fáze sme sa sústredili na konkrétne benefity členstva Slovenska v EÚ, ktoré využívame každý deň – slobodné cestovanie, možnosti štúdia v zahraničí, ekonomické príležitosti alebo bezpečnosť. V druhej fáze sme sa venovali dlhodobejšiemu vzťahu k EÚ, kde sme rozoberali témy ako demokracia, stabilita a spoločná zodpovednosť.
Ukážka sprievodného článku:
Podcasty, ktoré počuť
Jadrom kampane bola séria podcastov, v ktorých odborníci a známe osobnosti diskutovali s redaktorkou Aktualít o témach, ktoré reálne ovplyvňujú náš život:
- Bezpečnosť a stabilita Slovenska – Ako nám EÚ pomáha udržať stabilitu?
- Ekonomické príležitosti – Viac možností pre podnikanie aj kariéru.
- Možnosti štúdia a práce v zahraničí – Lebo hranice sú len čiary na mape.
- Význam demokracie a zodpovednosti – Prečo sa oplatí starať o budúcnosť?
Podcasty sme publikovali na všetky top podcastové platformy Aktualít a na YouTube vznikol samostatný kanál Európske Slovensko, kde môže cieľovka nájsť všetky podcasty pokope.
Ukážka podcastu:
Silná a cielená podpora natívneho obsahu
Aby sme kľúčové témy dostali bližšie k ľuďom, podcasty sme podporili natívnymi článkami na Aktuality.sk, upútavkami v podcastoch Aktuality Ráno Nahlas a silnou kampaňou na sociálnych sieťach. Výber hostí a tém sme realizovali v spolupráci s PR agentúrou Seesame.