Slovenská sporiteľňa – Investičné sporenie
Klient: Slovenská sporiteľňa
Produkt: Investičné sporenie
Cieľová skupina: ľudia v produktívnom veku
Komunikačný cieľ: awareness o produkte a jeho výhodách / potenciálne ovplyvnenie finančného správania
O projekte
Investovanie je nepochybne ťažká finančná téma. Tak sme ju odľahčili. Najskôr s humorom, potom “polopate”… no hlavne ľudskou rečou. Spojenie článkovej klasiky s odvážnejšími formátmi prinieslo výborné výsledky.
Zadanie
Slovenská sporiteľňa pre svojich klientov pripravila jednoduchý spôsob, ako sa aj bežný človek môže stať investorom. Nemusí sa vyznať a stačí mu 20€ mesačne. Našou úlohou bolo odkomunikovať benefity vyplývajúce z investičného sporenia čo najväčšiemu množstvu relevantných používateľov.
Riešenie
Vzhľadom na fakt, že sporenie pomocou investovania sa najviac oplatí v dlhom časovom horizonte, sme sa pri výbere vhodného webu a cieľovej skupiny zamerali na tri možné ciele dlhodobého sporenia: na budúcnosť detí (aktuality), na lepší dôchodok (aktuality), na vytúžené sny (noizz).
Tému sme otvorili jednoduchým a prehľadným článkom na aktuality.sk, ktorý porovnával výhody a nevýhody investičného sporenia vs. klasického sporenia na účte. Následne sme message dostali k viac ako 75 tisíc používateľom cez populárny video formát Ťažký týždeň s Janom Gorduličom.

V ďalšej fáze spolupráce sme zvolili formát rastúci na popularite – podcast. V špeciálnom podcaste aktuality INVEST sme v rozhovore s odborníčkou zo Slovenskej sporiteľne ozrejmili takmer 15 tisíc používateľom “Prečo, koľko a kam investovať? Kto rozhoduje, či moje peniaze zarábajú?” a všetko, čo potrebujú vedieť o investovaní.
Ďalej sme modifikovali naše pôvodné intencie na aktuálnu situáciu a takmer 20 tisíc ľudí sme zaujali témou “Aký vplyv má koronavírus na podielové fondy a akú stratégiu treba zvoliť pri investovaní v súčasných poklesoch”. S obdobným článkom, ktorý komunikoval poradenstvo o investičnom správaní počas krízy, sme úspešne oslovili aj mladú cieľovú skupinu – čitateľov noizz.sk.
Zároveň sme mladej CS priblížili ťažkú tému aj zábavno edukatívnym spôsobom cez populárny formát – Instagram story. Séria storiek používateľom odhalila, či majú prirodzený talent na investovanie.
Natívne prepojenie na produkt
V každom z komunikátov sme ako príklad pohodlného a prehľadného investovania uviedli práve investovanie cez Georga od Slovenskej sporiteľne + prekliky na investičnú landing page.
Každý komunikát bol označený “V spolupráci so Slovenskou sporiteľňou”. Navyše sme pri príprave vizuálov na sociálne siete využili grafické prvky komunikácie SLSP.