01. O projekte

Investovanie je nepochybne ťažká finančná téma. Tak sme ju odľahčili. Najskôr s humorom, potom “polopate”… no hlavne ľudskou rečou. Spojenie článkovej klasiky s odvážnejšími formátmi prinieslo výborné výsledky.

02. Zadanie

Slovenská sporiteľňa pre svojich klientov pripravila jednoduchý spôsob, ako sa aj bežný človek môže stať investorom. Nemusí sa vyznať a stačí mu 20€ mesačne. Našou úlohou bolo odkomunikovať benefity vyplývajúce z investičného sporenia čo najväčšiemu množstvu relevantných používateľov.

Cieľová skupina: ľudia v produktívnom veku

Produkt: Investičné sporenie

Komunikačný cieľ: awareness o produkte a jeho výhodách

/ potenciálne ovplyvnenie finančného správania

03. Riešenie

Vzhľadom na fakt, že sporenie pomocou investovania sa najviac oplatí v dlhom časovom horizonte, sme sa pri výbere vhodného webu a cieľovej skupiny zamerali na tri možné ciele dlhodobého sporenia: na budúcnosť detí (aktuality), na lepší dôchodok (aktuality), na vytúžené sny (noizz).

Tému sme otvorili jednoduchým a prehľadným článkom na aktuality.sk, ktorý porovnával výhody a nevýhody investičného sporenia vs. klasického sporenia na účte. Následne sme message dostali k viac ako 75 tisíc používateľom cez populárny video formát Ťažký týždeň s Janom Gorduličom.

V ďalšej fáze spolupráce sme zvolili formát rastúci na popularite – podcast. V špeciálnom podcaste aktuality INVEST sme v rozhovore s odborníčkou zo Slovenskej sporiteľne ozrejmili takmer 15 tisíc používateľom “Prečo, koľko a kam investovať? Kto rozhoduje, či moje peniaze zarábajú?” a všetko, čo potrebujú vedieť o investovaní.

Ďalej sme modifikovali naše pôvodné intencie na aktuálnu situáciu a takmer 20 tisíc ľudí sme zaujali témou “Aký vplyv má koronavírus na podielové fondy a akú stratégiu treba zvoliť pri investovaní v súčasných poklesoch”. S obdobným článkom, ktorý komunikoval poradenstvo o investičnom správaní počas krízy, sme úspešne oslovili aj mladú cieľovú skupinu – čitateľov noizz.sk.

Zároveň sme mladej CS priblížili ťažkú tému aj zábavno edukatívnym spôsobom cez populárny formát – Instagram story. Séria storiek používateľom odhalila, či majú prirodzený talent na investovanie.

04. Natívne prepojenie na produkt

V každom z komunikátov sme ako príklad pohodlného a prehľadného investovania uviedli práve investovanie cez Georga od Slovenskej sporiteľne + prekliky na investičnú landing page.

05. Branding

Každý komunikát bol označený “V spolupráci so Slovenskou sporiteľňou”. Navyše sme pri príprave vizuálov na sociálne siete využili grafické prvky komunikácie SLSP.

Výsledky kampane

188067

Čítanosť + views + počúvanosť

Readability + views + listenings
106913

Dosah na sociálnych sieťach

Social-media reach
4203

Počet interakcií na soc. sieťach

Social networks engagement